Bebe i deca unose previse soli!
9/21/2011 9:57 PMŠokantna studija britanskih istraživača nas upozarava da više od polovine naših mališana unosi dvostruko veću dozu soli od preporučene, a da čak kod 70% dece ona prevazilazi dnevni limit.
Istraživanje, čiji su rezultati objavljeni u naučnom časopisu - EJCN (European Journal of Clinical Nutrition), pokazalo je da je kod velikog broja dece povećana, pa čak i udvostručena, količina soli neophodna za njihov organizam.
Grupa naučnika s Univerziteta Bristol došla je do tih rezultata proučavanjem u Velikoj Britaniji prehrambenih navika 1.200 beba starosti od osam meseci.
Uzrok tog povećanog unosa soli su, kako su istakli naučnici, kravlje mleko i mrvice hleba koje sadrže prevelike količine sodijum-hlorida (so).
Preveliko konzumiranje soli kod beba, međutim, može dovesti ne samo do oboljenja bubrega, već i do navike konzumiranja slane hrane, što u kasnijem detinjstvu može dovesti pre svega do pojave gojaznosti i povišenog krvnog pritiska, prenosi Tanjug.
Add comment
Roditelj Portal
...



